פוליסת ביטוח יש מקום לשינוי
 
 פוליסת ביטוח רכב – יש מקום לשינוי.

 מניסיוני כשמאי רכוש ורכב נבהיר כי החידוש האוטומטי של ביטוח הרכב, מתבצע על ידי כמעט כל אחר מאתנו ללא כל בדיקה מעמיקה או אפילו שטחית, במיוחד כאשר מדובר בחידוש הפוליסות אצל אותה החברה.
אחרי הכל ,  מי מבקש שישלחו לו את הפוליסה לבדיקה ומי באמת יושב וקורא את כל הסעיפים והשורות הקטנות? אולי אילו היינו יודעים ומודעים כמה כסף אפשר לחסוך בירידה לפרטים היינו טורחים להשקיע מעט זמן ולעבור על הסעיפים וקריאת השורות הקטנות.
לוותר על מה שפחות רלוונטי לסוג הרכב ולנהגים הקבועים ולהתמקח על שיפור התנאים והורדת המחיר לא רק שהדבר אפשרי אלא הוא אפילו מומלץ.

כעיקרון, כל חברות הביטוח עובדות לפי אותה שיטה – מחיר פוליסת ביטוח רכב נקבע על פי רמת הסיכון הטמונה ברכב ובנהגים.
כלומר ככל שהסיכון גבוה יותר לגניבה, לתאונה ו/או  לחבלה המחיר גבוה יותר. כל זה תלוי בקריטריונים של הרכב – דגם, שנת ייצור, מצב, אביזרים נלווים חלקים מקוריים וכן הלאה ובקריטריונים של הנהגים.

אבל ישנם נתונים של הרכב המעידים גם על הנהג, לפחות מבחינת חברת הביטוח, כמו צבע הרכב... למשל, צבע אדום מעיד על נהגים זהירים פחות ולכן בעלי סיכון גבוה יותר.

ישנם גם נתונים של הנהגים שאינם ניתנים לשינוי, כמו גיל, וותק נהיגה ואפילו מין הנהגים.

החישוב הוא פשוט ..צעיר, רווק, נהג חדש וגבר, בסיכון גבוה יותר. מבוגרים, בעלי משפחה, נהגים וותיקים ונשים, בסיכון נמוך יותר.

על ביטוח החובה אי אפשר לוותר, אבל אפשר להתמקח מעט, או לפחות לוודא שנלקחים בחשבון כל הנתונים המעודכנים של הנהגים הקבועים. ביטוח מקיף + צד ג' אינו חובה וכל בעל רכב מחליט אם הוא מעוניין לרכוש אותם. מצד אחד, הם יקרים יותר. מצד שני, הם מבטיחים כיסוי מירבי של נזקים שנגרמים לרכב עצמו, חילוץ וגרירה, רכב חלופי ועוד.

עם זאת על פי המלצת השמאי חיים שריקי הודגש כי, בבדיקת הפוליסה ולפני רכישתה חשוב לוודא הימצאותם של סעיפים חיוניים וניתן להסיר סעיפים חיוניים פחות ולהוזיל בכך את העלות. אפשר גם להעלות את סכום ההשתתפות העצמית ולהוזיל עוד את מחיר הפוליסה.

בברכת נסיעה טובה ובטוחה
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.il / http://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /    http://www.ad-m.co.il /