תחקיר טלוויזיוני

שמאי רכב - תחקיר חדשות 10 בנושא ביטוח ו שמאים מטעם חברת הביטוח. 

ההסכם בין חברות הביטוח לשמאים פוגע בבעלי המכוניות,... מהו הסכם? הסכם פירושו שמאים מתוך רשימת המוצגת למבוטח בעת קרות מקרה ביטוח נשוא תביעה, בניגוד לידיעתכם כי אתם ראשיים לבחור שמאי שלא מתוך רשימת השמאים וזאת על פי חוק ובג"צ שמאים הקובע איסור חברת הביטוח לחייב  אתכם  בשמאי הבית  ו/או שמאי  מתוך רשימת השמאים  של חברת הביטוח אשר מוצגת בפניכם. ► תחקיר חדשות10: חברות הביטוח מאלצות שמאים שלהם לתת חוות דעת לא מקצועיות,  כדי לחסוך בהוצאות.► השמאים:  כדי לשמור על פרנסתם, נכנעים. השיקול הכלכלי מוביל לפגיעה בבעלי המכוניות ובבטיחותם.
► חברות הביטוח: מפעילות לחץ על שמאי הרכב, שנאלצים לתת חוות דעות בניגוד לדעתם המקצועית כדי לחסוך בהוצאות. במשך שנים, שמאי הבית של חברות הביטוח היו בניגוד עניינים תמידי. 

לפני כעשור תוקן החוק, והוקמה רשימה של שמאי חוץ, במטרה להבטיח לבעלי הרכב הערכה אובייקטיבית. 

תחקיר חדשות 10 מגלה כי למרות התיקון בחוק, העיוות נשאר שמאי הרכב נענים ללחץ חברות הביטוח כדי להישאר ברשימה, המבטיחה להם פרנסה. כפי שצויין מעלה, שמאים הללו , בעבר היו נקראים שמאי הבית של חברת הביטוח והפכו לעצמאים,  פרנסתם תלויה בחברת הביטוח, על כן ישנו ניגוד העניינים המובנה אשר נוצר כתוצאה מן המתח הבלתי נסבל בין האובייקטיבי ביותר לה מחויב שמאי החוץ, לבין המצב הנוכחי בו חברות הביטוח שולטות על רשימות השמאים.


שמאים רבים  מתלוננים שהחברות מאלצות אותם להמליץ על שימוש בחלקים משומשים או חלופיים ,  בניגוד לשיקול דעתם. הלחץ שמופעל  על בעלי המקצוע עלול להוביל לבעיות בטיחותיות ממדרגה ראשונה. - אחד השמאים,  שביקש להישאר בעילום שם,  אמר:  השיקול  הוא  לא  מקצועי ,  הוא  יותר  כלכלי.

 ראה תשדיר.... ראה תשדיר ערוץ 10 – קליק על התמונה    תחקיר חדשות  10:    


כתבה שניה - שמאי עד הבית או קומבינה עד הכיס?  

תופעה לא חוקית: שמאים מבצעים בדיקה לרכב בבית הלקוח...איך נשמע לכם שמאי שמגיע עד הבית ובודק לכם את הרכב לפני הקנייה? - זה נשמע טוב עד שמתברר שהשמאי אינו שמאי, הנתונים
עוברים בלווינים, והבדיקה בבית אינה חוקית בכלל שלא לדבר על מקצועית...
היזם  ובעלי  החברה  נחשף  כבר  לפני  כשנתיים  מרמה  לקוחות  ועל פי  משטרת ישראל  גם משתף פעולה עם סוחרי רכב לא חוקיים.   

הפעילו רמקולים וצפו בחדשות.. ערוץ 10 חושפים את קומבינת הרכב - בדיקה לפני קנייה. 
 בג"ץ קובע - מצלמה לא תחליף  את שמאי הרכב

חלק מחברות הביטוח והליסינג פיתחו מסלול עוקף שמאי במטרה לחסוך עלויות תיקון רכבים שעברו תאונות דרכים: שיטת השמאות המצולמת.על פי חוק אסור להשתמש בשיטה זו כתחליף לבדיקה פיזית של שמאי מוסמך ,.. ומסתבר כי השיטה מיושמת במוסכי הסדר רבים.
הנושא  הועלה  לדיון  והכרעת  בתי המשפט ובג"ץ  אשר  קבע  חד-משמעית  כי  המצלמה לא תחליף את שמאי הרכב.. - 

ראו סרטון- צפייה מהנה.

אובדן להלכה , קומבינות חברת הביטוח עוד קומבינות של חברות הביטוח אשר עושות ככל שביכולתם למזער הוצאות בכדי לשמור על הקופה תוך שהם מפעילים לחץ עצום על השמאים מטעמם שלא להכריז על הרכב "טוטל-לוס" אלא "אובדן להלכה".


למי שלא מבין אז אני אפרט... כשרכב מוכרז כטוטל-לוס חברת הביטוח מקבלת ממגרש  פירוק מכוניות  רק 8-10% מערכו של הרכב , וכאשר  ממזערים את הנזקים  וקובעים שהרכב יוכרז "אובדן להלכה" חברת הביטוח יכולה לקבל ממגרש מכוניות ו/או מסוחרי רכב כ 50-60% מערכו של הרכב.


מכאן ממליץ השמאי חיים שריקי לעשות חישוב ממוצע על שווי רכב תוך הכפלת מאות מכוניות שנפגעות מידי חודש בישראל. 

התוצאה כמובן חיסכון ורווח של עשרות מיליונים בחודש לטובת חברות הביטוח ובעלי המניות לרבות מנכ"ל חברת הביטוח, ומנהלי תביעות נוספים .אשר גרמו לרווחים על חשבון האזרח הקטן.

 שלא נדבר על חיי אדם כי אלו האחרונים לא סופרים אותנו...

לתגובות הארות והערות נא שילחו לנו במייל   car-10@012.net.il                 

בברכה,
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.ilhttp://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /    http://www.ad-m.co.il /