פוליסת ביטוח ללא ביטוח

שמאי רכוש - פוליסת ביטוח לרכב ללא ביטוח.

האם הייתם מאמינים כי חברת ביטוח תמכור לכם פוליסת ביטוח אשר רשום בה כי היא מבטחת אתכם, בתנאי שלא תהיו בני גילכם?
בית משפט השלום בתל אביב נדרש לאחרונה לדון במקרה בו המבוטח שהינו נהג צעיר, רכש פוליסה דרך סוכן ביטוח שהכיר אותו היטב ואף צילם את תעודת הזהות שלו. - יחד עם זאת, חברת הביטוח רשמה בפוליסה מגבלה של נהג צעיר, ולאחר שהתרחשה תאונה ניערה את חוצנה ממנו.

תיאור המקרה; 

מר כהן  (שם בדוי) צעיר בן פחות מ- 21, רכש מסוכן של חברת הביטוח ששמה שמור במערכת פוליסת ביטוח לרכבו. באחד הימים, נהג מר כהן ברכבו. במהלך הנסיעה, ביצע מר כהן  פניית פרסה לא זהירה וגרם לתאונה בה ניזוק רכב אחר. מר כהן נדרש לפצות את בעל הרכב שניזוק.


כהן פנה לחברת הביטוח וביקש כי זו תכסה את נזקי התאונה שנגרמו לצד השלישי... - נכון שביטחת את עצמך אצלנו, אמרה חברת הביטוח.. אבל הביטוח אינו מכסה אותך.


הכיצד, השתומם כהן .. עבור מי אם לא עבורי רכשתי את הפוליסה..? - הפוליסה, הודיעה חברת הביטוח למר כהן מכסה אך ורק נהגים מגיל 21 ומעלה, ולך מר כהן טרם מלאו 21 שנה. - אימו של מר כהן כמי שרשאית לנהוג ברכב הגם שאיננה בעלת רישיון נהיגה כלל.
הלא סוכן הביטוח, התפלא כהן מכיר אותי אישית, הוא היה מודע לגילי ולכך שאינני בן 21. כאשר לקח את פרטי המדויקים הוא אף לקח ממני את תעודת הזהות וצילם אותה.
את חברת הביטוח זה לא עניין. בפוליסה כתוב..עמדה חברת הביטוח על שלה, שהיא מכסה אך ורק נהגים מגיל 21.

בדיון בבית המשפט מוכיח השופט אריה אטיאס, מבית משפט השלום בתל אביב את חברת הביטוח. צריך לברר מה הייתה כוונתם האמתית של הצדדים ולה יש לתת את התוקף.
בפוליסה עצמה קיימת סתירה, מוסיף השופט. מצד אחד נרשם במפורש שמו של כהן כמי שרשאי לנהוג ברכב ומצד שני צויין התנאי, שמר כהן אינו יכול לעמוד בו, בדבר גיל מינימאלי של 21 שנה.


הסתירה בפוליסה, מסביר השופט, מצביעה על כך שסוכן הביטוח לא חשב לכלול תנאי המגביל את נהיגת מר כהן ברכב.


תנאי הגיל בפוליסה הוא פרי מחדל של סוכן הביטוח, קובע השופט, שגם ציין בפוליסה את שם סוכן הביטוח, מדגיש השופט, הוא שלוחה של חברת הביטוח, ומעשיו ומחדליו מחייבים אותה.. - ההתחקות אחר כוונתם האמתית של הצדדים, קובע השופט, מביאה למסקנה המתבקשת לפיה לא היה בדעת הצדדים לכלול בפוליסה תנאי המגביל את גיל הנהג..


סוף דבר, נקבע בפסק הדין,  הפוליסה שרכש אברהם לעצמו מכסה אותו, למרות היותו נהג צעיר, והכשרת היישוב חויבה לשאת במלוא הנזק.

 
המידע ופסק דין הובא לידיעתנו ע"י משרד עורכי דין חיים קלייר ושות' ‬

נסיעה טובה
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.il / http://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /    http://www.ad-m.co.il /